reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Slavomír Nemšák

Slavomír Nemšák

Bloger 
  • Počet článkov:  68
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Opäť raz stratený v preklade. Zoznam autorových rubrík:  Zo života v JaponskuCestovanie po JaponskuCestovanieVeda a školstvoSúkromneNezaradené

reklama

Zo života v Japonsku

Prvá lekcia surfingu (zdarma)

Slavomír Nemšák

Prvá lekcia surfingu (zdarma)

Surfovanie nie je sranda, hlavne pre nás suchozemcov. Tým nemám na mysli, že to nie je zábava, alebo že je to nebezpečné. Skôr vás chcem upozorniť na to, že ak chcete začať surfovať, určite to spravte na vhodnej pláži vo vhodný čas a najlepšie s niekým, kto sa v tom vyzná. Viem to preto, lebo žiadnu z týchto vecí som nemal. Vďaka tomu som si na vlastnej koži vyskúšal všetky nástrahy a takto posilnený sa môžem teraz s vami podeliť o skutočne hodnotné poznatky.

  • 3. sep 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 746x
  • 11
Stretnutie s novou chrípkou

Slavomír Nemšák

Stretnutie s novou chrípkou

Noviny nás denne zásobujú aktuálnymi katastrofami, zemetraseniami, vlnami tsunami, tajfúnmi, požiarmi a najnovšie aj infekčnou chrípkou H1N1. Mohlo by sa až zdať, že ide o šírenie paniky, veď väčšina z tých informácií s nami nemá žiaden súvis a len zbytočne zaťažuje naše už tak ťažko skúšané mysle. S novou chrípkou si v Japonsku lámu hlavu už dlhší čas a v podstate by sa niektoré stavy dali nazvať až panikou.

  • 1. sep 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 330x
  • 2
Ako slovenský šofér v japonskej skúške neobstál

Slavomír Nemšák

Ako slovenský šofér v japonskej skúške neobstál

Ako väčšina mne známych ľudí, zložil som skúšky na vodičák ešte kedysi v osemnástich, v hlboko gymnaziálnych a bezstarostných časoch. Na rozheganom Favorite, na dôvažok poháňanom plynom. Veta "Nešpekulujce a robce, co mace, bo sebe vystupice!"1) zostane hlboko zakorenená v mysliach všetkých mojich vtedajších spolužiakov. Samotná skúška nepredstavovala žiadne športové zážitky, iba písomný test a polhodinovú jazdu Prešovom. Človek mal tesne pred maturami, takže to bola prvá taká trochu väčšia skúška života.

  • 28. júl 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 595x
  • 12
Ako chutí japonská nostalgia

Slavomír Nemšák

Ako chutí japonská nostalgia

Je to raz tak - všetko je relatívne. Rok môže trvať celú večnosť, ale môže aj uplynúť ako voda. Ešte som sa nestihol poriadne spamätať z posledného nabitého pracovného mesiaca a ocitol som sa opäť na kontinente, ktorý hrdo nazývame starým. Japonsko však môže každý stretnúť aj pred svojim domom, stačí iba trochu snahy.

  • 8. aug 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 695x
  • 4
Noc strávená v Roppongi 2.

Slavomír Nemšák

Noc strávená v Roppongi 2.

O Roppongi, najznámejšej tókijskej klubovej štvrti, som už písal. Lákalo ma vrátiť sa sem, až bude teplejšie a ulice ožijú. Splnilo sa to minulú sobotu.

  • 7. jún 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 979x
  • 0
reklama
Peľové alergie v Japonsku

Slavomír Nemšák

Peľové alergie v Japonsku

Máte alergiu na peľ ? Chystáte sa do Japonska ? Ak ste aspoň na jednu z týchto otázok odpovedali áno, je tento článok určený práve vám.

  • 25. máj 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 234x
  • 3
Štyri krátke príbehy o Tokiu

Slavomír Nemšák

Štyri krátke príbehy o Tokiu

Návšteva Tokia je po pristátí na medzinárodnom letisku Narita často prvým kontaktom turistu s Japonskom. Tokio nerovná sa Japonsko, dokonca veľa vecí je tu úplne naopak. Napriek všetkým jeho tienistým stránkam si môže človek toto mesto zamilovať. Aj vďaka malým príhodám, ako sú tieto...

  • 13. máj 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 882x
  • 2
Maličkosti z Japonska 5.

Slavomír Nemšák

Maličkosti z Japonska 5.

Myslím, že toto bude posledný diel maličkostí, ktoré uverejním. Aj keď ma Japonsko ešte stále fascinuje, začínam byť k jeho odlišnostiam nevšímavý a beriem ich ako samozrejmosť. S námetmi mi dnes pomáhal môj kamarát Vladislav Gajdošík a spolupracovníčka Jarka Lichač.

  • 9. máj 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 074x
  • 2
Zlatý týždeň

Slavomír Nemšák

Zlatý týždeň

"Golden Week" je najšťastnejším obdobím japonského zamestnanca. Už v článku o pracovnej morálke som písal o tom, že v Japonsku nie je zvykom vyberať si dovolenku na dlhšie časové úseky. Preto práve zlatý týždeň je časom, keď prakticky všetci opustia svoje domovy a vydajú sa na poriadnu dovolenku.

  • 5. máj 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 2
Strihanie slovanskej hlavy na japonský spôsob

Slavomír Nemšák

Strihanie slovanskej hlavy na japonský spôsob

Taká triviálna činnosť. Doma nechodím k holičovi často, ale v Japonsku ma pritisla núdza a tak som sa nechal ostrihať vo vlasovom salóne. Už prvý kontakt bol zaujímavý. V kaderníctve obsluhovali dve ženy a keď som prišiel, bol tam jediný zákazník, ktorému schla farba na vlasoch. Napriek tomu ma nezobrali hneď, ale musel som sa objednať. Ponúkli mi termín o pol šiestej, ale to by som nestihol autobus domov. Takže viac lámanou ako japončinou som im vysvetlil (za pomoci pera a papiera), že by som to potreboval skôr a prehovoril ich na piatu.

  • 21. apr 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 5
reklama
Japonská príchuť jari

Slavomír Nemšák

Japonská príchuť jari

Odkvitajú sakury. Pôvodne som chcel tento článok napísať už asi pred týždňom, kedy v Japonsku začínali kvitnúť okrasné čerešne. Tento náhly úder prírody natoľko zamestnáva všetkých Japoncov (ktorí ich obdivujú a fotia, relaxujú, prechádzajú sa a piknikujú pod nimi), že čosi z toho sakurového ošiaľu prešlo aj na mňa a tak som to nestihol.

  • 11. apr 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 9
Počasie na Honšú

Slavomír Nemšák

Počasie na Honšú

Každý, kto videl český film "Knoflíkáři", si určite pamätá scénu, kde jedna rodinka z Kokury nadáva na japonské počasie. Aj keď vynecháme zemetrasenia, vlny tsunami a tajfúny, ešte stále sa nám "suchozemcom" môže zdať japonské počasie nepríjemné. Podotýkam, že väčšinou bude reč o počasí v juhovýchodnej časti Honšú.

  • 11. mar 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 1
Ekonomické aspekty života v Japonsku

Slavomír Nemšák

Ekonomické aspekty života v Japonsku

Názov článku je takmer odborný, ale nebojte sa. K ekonomickému odborníkovi mám tak ďaleko ako ryba k štvortaktnému Wartburgu. Od priemerných platov sa dostaneme k cene potravín a nájmov a skončíme pri cenách automobilov a elektroniky. Počítanie peňazí naozaj nie je moja obľubená činnosť, takže článok bude nekompletný a napísaný s miernym odporom :-)

  • 9. mar 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 1
Bývanie v japonskom štýle

Slavomír Nemšák

Bývanie v japonskom štýle

Aj keď dnes je už veľa japonských bytov a hotelov vybavených v západnom štýle, pre našinca je oveľa zábavnejšie stráviť svoj pobyt v tradičnom japonskom obydlí. Nie je to pre nás síce najpohodlnejšia voľba, ale postupne sa v tom dá nájsť isté potešenie.

  • 20. feb 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 7
Valentín a "Biely deň"

Slavomír Nemšák

Valentín a "Biely deň"

Možno si poviete, že tento článok prišiel tak trochu neskoro. Opak je pravdou - prišiel takmer s mesačným predstihom. Japonci sú v preberaní západných zvykov veľmi chytrí a rafinovaní a to sa odrazilo aj na oslavách Valentína.

  • 17. feb 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 888x
  • 4
reklama
Katakana za hodinu (časť druhá)

Slavomír Nemšák

Katakana za hodinu (časť druhá)

Toto je pokračovanie rýchlokurzu katakany. Doplní vám zvyšné písmená a zároveň niektoré znalosti tak, že budete schopní prečítať všetky nápisy. A väčšinu z nich dokonca bez chyby :-).

  • 14. feb 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 6
Test katakany

Slavomír Nemšák

Test katakany

Pre tých z vás, ktorí ste si absolvovali môj, alebo ľubovoľný iný kurz katakany som pripravil tento test. Riešenie nájdete tu. Každé slovo má pri sebe nápovedu, aby to nebolo až také ťažké. Zajtra o tomto čase uverejním druhý a zároveň posledný diel kurzu.

  • 13. feb 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 7
Katakana za hodinu

Slavomír Nemšák

Katakana za hodinu

Dnešný článok je experiment. Pokúsil som sa vytvoriť metódu, pomocou ktorej sa naučíte väčšiu časť katakany za hodinu. Používa znaky usporiadané do slov. Je určená len pre ľudí, ktorí sa ešte s katakanou nestretli a chcú sa ju naučiť. Po absolvovaní tohto "školenia" je podľa mňa možné za ďalší deň zvládnuť ostatné znaky a tak sa naučiť japonské písmo de facto za dva dni.

  • 12. feb 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 13
Maličkosti z Japonska 4 a pol

Slavomír Nemšák

Maličkosti z Japonska 4 a pol

Toto je celkovo piate pokračovanie zdanlivo nesúvisiacich postrehov z Japonska. Namiesto ďalších desiatich vecí prinášam len päť, pretože kým by som si spomenul na ďalších päť, tieto by som určite zabudol.

  • 10. feb 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 17
Karaoke = smrť hudby ?

Slavomír Nemšák

Karaoke = smrť hudby ?

Amatérske spievanie na half-playback je v Japonsku veľmi populárne. Existuje obrovská ponuka karaoke barov, ktoré túto zábavu ponúkajú v celkom prijateľných cenových reláciách. Ak sa rozhodnete nejaký navštíviť, radšej nečakajte žiadne hudobné zážitky ...

  • 7. feb 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 914x
  • 20
reklama
SkryťZatvoriť reklamu