reklama

Ind na vedľajšej stoličke

Nikdy som nebol v Indii a pravdepodobne sa tam ani nikdy nedostanem. Neviem veľa o indických zvykoch, ale fascinuje ma pozorovať Indov vo svojom okolí. Ich spôsob života, ich spoločenstvo a ich komunikáciu s ostanými ľuďmi.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Prvá vec, ktorá ma uchvátila, je indická angličtina. Treba si na ňu chvíľu zvykať, ja mám s ňou problémy ešte aj po polroku. Výrazné "ŕ" a hltanie väčšiny samohlások ju robia sprvu trochu neprístupnou. Indovia žijú v Japonsku vo veľmi súdržnej komunite. V blízkych kontaktoch sú im podobní aj Filipínčania a Číňania.

V mojej kancelárii sedíme štyria. Jedna Ukrajinka, jeden Ind a jeden Číňan. S indickým kolegom sa viaže plno veselých príbehov. Prvý sa odohral hneď po jeho príchode. Išli sme celá skupina na uvítaciu večeru a naša šéfka mu objednala saké. Madeswaran, tak sa kolega volá, síce alkohol dovtedy nepil, ale neodmietol a poriadne si saké vychutnal. Výraz v jeho tvári bol zmätený, prekvapený, užasnutý a zároveň plný odhodlania, že podobnú vec už nikdy nevyskúša. Po niekoľkých mesiacoch sa ukázalo, že pivo mu chutí celkom dosť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najnovšia udalosť je jeho svadba. Práve kvôli nej odletel na týždeň do Indie, aby prvýkrát uvidel svoju nevestu. Asi pred mesiacom mu prišla emailom jej fotografia. Vyzerá byť z toho trochu nervózny, dokonca sa ma pýtal na niekoľko vecí z našich zvykov. Snažil som sa ho potešiť, ako som vedel, ale veľmi to nepomohlo.

Indi si v Japonsku navzájom veľmi pomáhajú. Či už ide o vedecké pozície, alebo pomoc s ubytovaním, majú medzi sebou veľmi dobre postavené komunikačné kanály. Keď moja šéfka uvoľnila z pracovného postu jedného indického vedca, jeho známi mu pomohli dostať sa na podobný post vo vedľajšom výzkumnom centre. A na jeho miesto prišiel samozrejme ďalší Ind.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Indická strava má tiež svoje čaro. Kari na tisíc a jeden spôsob, kuriatko vindalú, ktoré vám vypáli všetky sliznice, s ktorými príde do kontaktu a plno ďalších pochúťok. Aj keď indické jedlo jem iba zriedka, ovoniavam ho každý deň. Kolega vždy o dvanástej vytiahne z batôžteka nachystanú misku s kari ryžou a mäsom a ja si môžem celú polhodinku vychutnávať atmosféru pravého indického bistra. Po poslednej návšteve Indie nám priniesol indické sladkosti a tie sa nápadne podobali na naše maslové keksy. A chutili veľmi dobre.

Indi v zahraničí žijú svojským životom. Určite iným, než doma v Indii. Každopádne je pre mňa veľmi zaujímavé pozorovať kohosi v mojom veku s tak iným osudom a inými zvykmi. Keď sa tak nad tým zamyslím, asi by som sa s ním nemenil.

Slavomír Nemšák

Slavomír Nemšák

Bloger 
  • Počet článkov:  68
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Opäť raz stratený v preklade. Zoznam autorových rubrík:  Zo života v JaponskuCestovanie po JaponskuCestovanieVeda a školstvoSúkromneNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu